13. sep. 2010

MEGA meget at fortælle!!

Hold da op! Okay, jeg advare jer, det her komme ud i en lang smøre (forstår godt hvis I ikke gider at læse det færdigt!)

Første skoledag var som sagt tirsdag, og beklager virkelig at jeg ikke har fået skrevet, men har haft lidt travlt med at lave INGENTING (wtf!). Når, men første skole dag gik således; (punkt form er nok nemmest)
1) Min cykel punkterede på vejen! Og jeg var ikke en gang noget halvvejs, hvad sker der for det! Men det værste var at jeg først ligesom opdagede det da jeg landede i P. Risborough. Heh, troede ligesom bare jeg var træt! :-P

2) Argh man, så glemte man lige cykellåsen derhjemme! Så måtte parkere den nede hos cykelforhandleren Chris - vi er allerede gode buddies - haha! Han fiksede cyklen mens jeg var i skole.

3) For pokker da, så har bustiderne ændret sig igen!!

4) Kommer næsten for sent i skole (læs: igen), heh, blev nød til at løbe.

5) Min såkaldt Fashionbreakfast bestod af ÉN cupcake og et gals juice eller saftevand! Mega hentydning til; Velkommen til jeres fashion liv, vi starter med en kur - i trænger alle sammen lidt! Ja tak!

6) Jeg skal registreres i skolens system, 40 min. kø - great! Kommer så ind, udfylder en form. - - "Har du dit pas med? Du skriver du ikke har været i landet inden for de sidste 3 år"
- "Ja, det har jeg... Hm.. hvilket pas vil du gerne se??" Underligt blik fra medarbejderen...
- "Øhm, dit engelske??" sagt meget spørgende. "Argh, måske dem begge.."
- "Er du sikker??" Jeg tager begge mine pas frem. Og så fordi jeg lige har fået et nyt dansk pas, skal jeg tjekkes af Learner Services.. Jeg skulle jo nødig være en ulovlig indvandre!
Jeg sidder på tredje sal, løøøøøber hele vejen end til stueetagen, for det tjekket (blev godkendt :-)) Og løøøbe hele vejen op på tredje sal igen. Heldigvis skulle jeg ikke stå i kø igen. Jeg blev registeret, fik taget verdens grimmeste studiekortbillede!! Jamen, jeg er jo helt gul i kryderen! Og det er ikke fordi jeg er halvt asiatisk!!

7) Så skulle der kræftemne tages endnu et billede, så lærerne kan finde rundt i hvem der er hvem. Jeg går i klasse med 12 piger og 2 MEGET bøssede drenge! Heh, dramaqueens are in the building!

8) Vi fik alle en sludder for en sladder, og vi fik en masse kedelige informationer at vide.

9) Fik rundvisning, vi har fire eller fem lokaler at benytte os af. Og de er ALLE ny renoveret så vi må ikke æde eller drikke i lokalerne (det må være endnu en hemmelig teknik til, at sulte os ihjel!) Vi har et grafisk studie, hvor vi lære at tegne ovs., ét hvor vi skal lave mønstre og sy tøjet, ét hvor vi skal lave accessories ALT fra Lady Gaga hovedbeklædninger (og, det skal lige nævnes at jeg ikke kan FORDRAGE Lady Gaga! Hverken hendes musik eller hendes tøjstil, dog skal hun havde credit for at vælge nogle helt fantastiske designere! Bl.a. A. McQueen) til overdådige smykker der vil matche vores smykke og fantastiske tøj! Haha, nu må vi se :-)
Og det sidste lokale er en pop-up butik, hvor vi får muligheden for at sælge vores ting, hvis de er gode nok!!

10) Der blev sagt tak for i dag, og i skal møde imorgen kl. 11:00.

11) Kommer tilbage til cykelforhandleren og for smidt en regning i nakken på 300 kr.! For at få skiftet i forbandet dæk og en slange!! Argh, måske er Chris og jeg ikke så gode buddies mere!

ONSDAG;
Møder op, som der bliver forventet af os. Vi ankommer til noget de kalder for Freshers Fayr.
Første tanke, hey, der er nogen fra klassen jeg kender! Anden tanke, hvad pokker skal vi lave her i 3 timer?!?!?
Der var ligesom kun 4-5 stande, og de snakkede om tandpleje og klamydia. Argh tror jeg springer over. Så vi var en gruppe på 10 mennesker der besluttede at det ville være dejligt med noget Mac D. mad :-D
Så det gjorde vi, med bagtanke om at vi skulle være tilbage på skolen kl. 14:00, for der ville der være et møde. Ellers rendte vi bare rundt i Aylesbury by, det var såmænd meget hyggeligt. Og vi fik lært hinanden lidt at kende :-)
Vendte tilbage, hallelujah, aj hallo kedeligt møde!! Bare en masse informationer igen, så var total unødvendige! Haha, jeg lyder sikkert som om, jeg slet ikke påskønner den her helt fantastiske mulighed jeg har fået. Det gør jeg skam, men synes bare det var rimelig lamt. Og fik ikke rigtig noget lærerigt ud af det.

TORSDAG:
Møder kl. 10:00, ser de andres sommerprojekter, nogle af den var virkelig gode. Og jeg tænkte hvordan pokker skal jeg nogensinde blive så god, og vi er ikke en gang gået i gang endnu! Og andre gange synes jeg bare det var sådan lidt, når, var det du ville vise os?!?
Grunden til jeg ikke selv har lavet et sommerprojekt, er fordi jeg ikke har haft muligheden for at tage imod udfordringen, da jeg har været i Danmark. Så jeg skal laver et efterårsferieprojekt. Og det kan jo være, at jeg vil lade jer, følger med i hvad jeg laver...

Sagen er således, at jeg obligatorisk set, kun jeg skal have undervisning tirsdag, onsdag og torsdag. Det er til gengæld nogle vildt lange dage! Men der er rig mulighed for at komme ind både mandag og fredag hvis det lyster, da der vil være arbejde til fem dage om ugen alligevel. Det hele lyder lidt sært, i forhold til det danske skolesystem, men sådan virker College her i England, når man vælger at tage et BTEC National Diploma.

Det er først imorgen, rigtig undervisning begynder og det glæder jeg mig rigtig meget til. Var rimelig skuffet og hele situationen med sidste uge. For de tre dage vi var der, var vi sammenlagt kun i skole i 9-12 timer. Hvilket er lidt latterligt for mig, for jeg har jo en times transport hver vej.

Og btw, hey vi har fået vores første fastlæser! Heh, af en eller anden grund synes jeg lige det skulle fejres! Herligt at du har lyst til at følges os Kathrine Anna! :-)

Sorry guys, I'm really not bothered to translate all this mess, hope you will bare with me!

Julie min dejlige tøs! Jeg har sgu også savnet dig! Håber også at du har det godt!! :-)

xoxo
Hannah

Ps. beklager lige for mit lidt ubehøvlet sprog, men det skulle altså lige ud af systemet ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar