1. sep. 2010

Englænder er imod resten af verden!

Eller i hvert fald bare min...
Siden i fredags har jeg egentlig bare haft mega travlt med at falde til.. Selvom jeg faktisk først flyttede ind i mit nye hjem i søndags.
Jeg kan allerede nu konkludere at vejene er sindssyge, og chancerne for at blive kørt ned er ret store. Men samtidig har jeg også overbevist min far om, at det virkelig er nødvendigt at have en cykel, selvom det egentlig var lidt imod regel nr. 4. Men helt ærligt jeg har bare ikke lyst til at vade i 35 min. ned til et busstoppested - så cykel er nu indført! Hurra for det, men, husets reglement siger at jeg skal have hjelm på - måske også forståeligt hvis man ser vejene.
Mit hoved siger venstre, højre, venstre, hvor det egentlig nu burde sige højre, venstre, højre... (de kører på den modsatte side af vejen! Og de bliver dybt fornærmet når man siger de køre på den forkerte side, i stedet for; "You sould really drive on the right side of the road")
Hm regn ALDRIG med bustiderne, hvis du er en turist/fremmede, for de passer ikke. De bliver konstant opdateret, så hold altid øje.
Min nye læge, som ikke er min læge, kan allerede ikke lide mig, fordi jeg har så mange problemer.
Men min bank ELSKER mig! Fordi jeg allerede har sat penge ind!
Én ting jeg ikke bryder mig om; er de blive ved med at give mig papirer, hvor de konstant vil ved hvilken race jeg hører til!
Sagen er lidt kompliceret når man er mig, for kulturelt set er jeg dansk/engelsk = plaine white, men når det kommer til blod, tja så er jeg egentlig koreansk/engelsk = Asian - White og ikke British - Asian (hvad er forskellen, tja, spørg mig ikke, men sådan er reglerne!)

I dag, var jeg inde forbi skolen for at udfylde nogle papirer (race spørgsmålet kom op!), så jeg kan få mit studiekort. Så i dag, blev jeg officielt en studerende på Aylesbury College! Yaay!

Hm tror at det er alt for denne omgang, skriver snart igen :)



Translation:
English people are against the rest of the world!

Or at least in mine!
Well since I have arrived here in England, I've just been really busy with trying to settle... Even though I actually first moved i to my new home Sunday afternoon.
I can already now conclude that the roads are insane and the chances of getting run over are quit big. But at the same time I have convinced my Dad to let me ride a bike down to Princes Risborough, even though it's against rule no. 4 (NEVER ride a bike on that specific road, that you need to drive on. Cause that's just even more dangerous than walking!). But to be honest I don't feel like walking for 35 min. just to get to the busstop! So the bike has now been introduced :) Yaay, that really makes life easier, all though the rules for this new household says that I HAVE to wear a helmet. Which is understanderble considering the roads and the roundabouts.
My head keeps telling me, left, right, left, instead of; right, left right (they (the English people) drive on the opposite side of the road!. But what really insults them is, if you tell them that they are driving on the wrong side of the road! Instead of saying: "You sould really drive on the right side of the road.)
Never count on the busstops if you are a tourist or a stranger, cause they aren't correct. They are contantly getting opdated, so always keep an eye.
My new doctor, which isn't my doctor yet, already doesn't like me, because I'm causing to much trouble.
But my bank LOVES me! Because I have already put some cash into my account, well also because of my sarcasm.
One thing that I don't like overhere, is that they keep giving me papers where I have to answer what race I am. Well, that's case is, it's quit confusing, do they mean cultural or blod? Cultural I'm Dansih/English (which means I'm all white) and by blod I'm Korean/English (which means I'm mixed - English - Asian and not British Asian ( don't ask me what the differnce is...)).

Today I went to stop by the College, cause I had to do my enrolment and stuff like that. So now I'm official a student at Aylesbury College. Yaay!

Hm, I think that will be all for now - speak to you soon!

xoxo
Hannah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar