15. aug. 2010

Hektisk dag...


Der blev prydet af "The World's Greatest Catwalk" og kvalitets tid sammen med nære venner af familien og en onkel :)

Jeg startede dagen af med at møde min veninde, som jeg kalder Seje Reje aka Natasha, på Høje Taastrup station. Vi skulle videre ind mod København, for at være med til en af de større events, der har været i løbet af denne Copenhagen Fashion Week - nemlig "The World's Greatest Catwalk". Vi kom rent faktisk en halv time tidligere, i håb op at få en plads 'foran' resten af menneskemængden. Men, men, vi kom for sent, det var fuldstændig vanvittig at der var troppet så mange mennesker op! Jeg var godt nok overrasket, men det der overraskede mig mest, det var aldersgruppen. Der var ingen, alle aldre var der, med nysgerrige øjne, hvilket egentlig var ret fedt. Stemning var i top, dog var der lang vente tid og det begyndte at regne. En HEL menneskemængde der alle ville havde slået deres paraply op, endte lidt i kaos - der var pludselig endnu færre af os der kunne se catwalken. Der blev holdt nogle taler, bl.a. af Helena Christensen, det endte i lidt af et flop for mig, for lyden var dårlig så man kunne knap nok høre hvad Helena, eller nogle af de andre sagde. Mads Langer sang også et par sange, men da lyden var så dårlig, kunne man igen knap nok høre hvad det var han sang. Jeg synes også at han mumlede lidt... Hvilket jeg synes er rigtig ærgerligt, for nogle er hans sange er der da udmærket.
Efter en halv time, startede modeshowet rigtigt! Hurra! Der var nogle fine styles i blandt. Men var nu lidt skuffet, for havde troet at det var nogle af de lidt større danske designere der ville vise sig frem, men det var blot Vero Moda, H&M og andre danske/skandinaviske kæder.
Modeller virkede ikke specielt professionelle, flere kom ned ad catwalken barfodet, men skoene i hænderne. Nogle havde dog god grund, da flere af skoene fik knækkede hæle (dårlig reklame!!), men andre var blot trætte i fødderne. Okay, catwalken var også 1,6 km lang.
Alt i alt gik jeg lidt halv skuffet hjem, men jeg var glad for at jeg alligevel havde taget derind. :)

Da jeg kom hjem ved en 17-tid, var min mor og onkel godt i gang med at lavede mad, og snerten af lækker mad var herlig at dufte til, da vi (Natasha, far og jeg) trådte ind af døren. Oveni købet var mine første gæster kommet, og jeg var så glade for at se dem! Den anden halvdel af gæste mængden var en anelse forsinket, men pyt nu med det. Vi hyggede os rigtig, med dejlig mad og hyggelig snak.
Min mor kaldte det en "Afskedsfest", men jeg ville nu hellere sige på gensyn! De havde medbragt gaver, hvilket var total uventet! Seriøst, det havde jeg virkelig ikke regnet! Jeg bliver af en eller anden grund altid på pinligberørt og ydmyg, når alle kigger på mig! (Dårlig ide at holde "Gensyns fest"?) Men det høre vel med, når de alle kom for min skyld, for at tilbringe en af de sidste stunder inden jeg tager afsted til England.
Af Natasha havde jeg fået en kontaktbog, hvorpå hun selv havde skrevet: "Keep in touch" og havde plantet sin egen adresse i forvejen! Det var nu en rigtig sød gave, og hun forventer massevis af breve i den kommende tid! Af min dejlige onkel, fik jeg 10 x £10 - jeg blev godt nok målløs, så MANGE penge, jeg tror han har mistet forstanden! Skøre onkel, som altid er med på sjov og spas!
Af familien Mathiasen fik jeg en Hoptimist, Baby Bumble. Gud hvor var den kær! En rigtig lille fin 70'er ting, der var perfekt til at pakke ned i tasken, og have den stående på mit nye værelse, som et godt minde fra dem! Elsker virkerlig at man kan prikke den på hovedet, og så hopper den og ned, bliver SÅ glad af at kigge på den! :)
Og sidst, men ikke mindst fik jeg en bog; "Dømt til at skabe" af Bo Østlund ("Samtaler med 20 kendte danskere om kreativitet, om angsten, sårbarheden, euforien og den lidenskabelige trang til at lege med ilden.") og £20 af familien Jensen/Pollas.

I min mening en perfekt dag, omringet af de mennesker man holder af, kan det blive meget bedre?

xoxo
Hannah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar