12. aug. 2010

Forberedelser der tager livet af en...

Så nu begynder de 'alvorlige' forberedelser til mit 2-årige eventyr i England!
I går fik min far en 3 timer snak med hans søster, som jeg skal bo hos... nu gav han så mig et kort referat her i aftes, så selvom jeg er halvt englænder og har været i England 100 gange, så virker det som om at jeg skal forberede mig selv, på en ordentlig omgang kulturchok!
Og hvorfor??? Jo, altså nu er sagen således, at når man er 16 er man stadig et lille barn, og du må praktisk talt INGENTING, fordi landet er fuldt med psykopater! Øh wtf det har jeg ikke fået et indtryk af, meeen okay jeg har heller aldrig rigtig boet der...
Så nu er forholdsreglerne sådan;
1)ALDRIG tag offentlig transport når det er mørkt (med mindre at der er om eftermiddagen og der er fyldt med mennesker)
2) ALDRIG tag med en bus hvor der KUN er 10 mennesker...
3) Du er NÆSTEN dødsdømt hvis du vælger at gå de 2,5 km. til den nærmeste bus, fordi de køre en anelse sindssygt!¨
4) og det er SLET ikke nogen god ide at tage cykel, for det er bare endnu farligere!
5) Brug ALDRIG din mobil i offentligheden, for sandsynligheden for at blive overfaldet er stor!
6) Hør ALDRIG musik via dine høretelefoner i offentligheden, du er ALT for uopmærksom på dine omgivelserne, så dine chancer for at blive overfaldet er ENDNU større...
Og sidst, men ikke mindst 7) Lav ALDRIG kombinationen af punkt 5 og 6!

Første tanke, okay, er det ikke en lille smule overdrevet?? Sådan er det jo ikke i virkeligheden, er det? Hm... tjo... sådan er det åbenbart, eller det er opfattelsen af den gennemsnitlige englænder, så mine overlevelses muligheder er minimale!! Haha, OMG who knows if I'll survive! (;

Det eneste konkrete fakta jeg har fundet mig, er at det tager en time og 15 min. med transport til og fra skole (inklusiv gåturen)... så det bliver nogle tidlige morgner!

Så nu må vi se hvad der sker... Hm, burde man måske overveje at blive hjemme, fordi man ved at her er mere trygt, og chancerne for at blive overfaldet midt på gaden er mindre, men også bare fordi at det kun ville have taget mig c. 60 min for mig at komme til CPH West i Ishøj - hvilket også er lang tid egentlig...

På en måde misunder jeg vildt meget alle dem, der lige er startet på diverse gymnasier. For de er kommet i gang, og der sker endelig noget nyt, og alle har SÅ meget at fortælle, mens lille Hannah sidder herhjemme og finder ud af nogle sindssyge ting... Men mest af alt ville jeg egentlig bare gerne i gang med min uddannelse, men heldigvis er der vidst ikke så lang tid igen! :)

xoxo
Hannah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar