1. okt. 2010

Sjov og leg

Nu er sagen saadan at jeg kommer til at goere det her i den helt forkerte raekkefoelge, men det maa I altsaa lige baere over med mig :)

Vi har faaet at vide hvad vores opgave skal vaere de naeste par uger... Den er baseret paa en hvis hr Masion Martin Margiela, han er en designer hvis nogen skulle vaere i tvilv. For aerlig talt havde jeg ingen anelse om hvem det var foer jeg begyndte at lave noget research om ham. Naar men altsaa, det er meningen at vi skal blive inspireret af ham, hvilket jeg egentlig ikke rigtig er, for synes det er nogle saere ting han laver. Heh, jeg burde virkelig ikke referere Martin Margiela til ham, for Hr Margiela har nemlig valgt at traede ud af hans eget firma efter hans identitet blev afsloeret... Margiela har ellers vaeret en af de faa designere i verden der har valgt at basere hele sin karriere som anonym.
Anyway, vi har faaet lov til at bruge et Margiela moenster, og det er saa nu meningen at vi skal rekunstruere det saa det bliver vores eget design, dog skal det vaere inspireret af Margiela, som jeg tidligere sagde.

Nu vil jeg bare lade billederne tale for sig selv

Now the case is that I'm actually doing this in the wrong order, hope you can bare with me...

Last week we got told what our 4-5 week project is. It is based on Maison Martin Margiela who is a famous designer, which I've never heard of before I got told that I needed to do some research on him. That was probably a good idea.. The course has been so lucky to get the opportunity to work with one of the Margiela pattern. The task is to remodel it, so it would become our own design, but inspired by the Margiela techniques... One thing is that I'm not really facinated by the stuff he does. It's interesting in some ways, but it just doesn't appeal to me unfortunally. Although I do like the idea of being an anoymous designer, which he was. And when his identity was revealed he chose to resign.
Anyway I'll let you scroll through the pictures, I know it doesn't look of much and it really isn't... But the whole point of this exercise was to 'play' with the fabrics and just get inspired...
Have a good weekend!!!

Placing darts 2

Billede 1) Her laere jeg hvordan man laver et indsnit /

Picture 1) Here I'm learning how to make a dart

Original idea

Billede 2) Det her var mine originale idé, men synes den var lidt kedelig og uoriginal... /

Picture 2) This was my original idea, but I thought it was a bit boring and unoriginal...

Experimenting

Billede 3) Nogle smaa aendringer til overdelen... /
Picture 3) Some changes to the top

One more Close-up

Billede 4) Et lille close-up, den maade jeg har lavet striperne paa toppen er med revet stykker af stof - et aegte Margiela traek (; /
Picture 4) A little close-up, the way that I made the 'stripes' was with ripped pieces of fabric (;

Close-up

Billede 5) Endnu et close-up

Picture 5) Another clsoe-up

xoxo

Hannah

Ingen kommentarer:

Send en kommentar